Vi skåningar kör bäst...

..i alla fall om vi själva får säga det. "Det är bara jag som kör bra, alla andra kör bara sämre och sämre och gör fel med det mesta hela tiden."

Va fan?

Det roligaste är nog ändå alla kommentarer som följer efter artikeln (i Skånskan).

-"Majoriteten klarar INTE av att hålla avstånd, det e både stressande, irriterande och kan bli livsfarligt för framförvarande"

...sa skåningen som uppenbarligen vet bäst...


-"Jag har också märkt de många usla skånska förarna jämfört med t.ex. Stockholm"

...sa stockholmaren som kör som en gud...


-"Jag är ofta uppåt landet med bilen, men märker tydligt när jag kommit hem till Skåne igen. Så många dåliga förare på motorvägen!"

...WHAT!!! På motorvägen?


 ...och så den här sköningen:

-"Man kan ringa polisen och tipsa om vansinniga förare. Håll avstånd till dem. De är mentalt instabila"

...dom ja...:D

Fast jag tror inte att vi skåningar kör sämre än andra bilister i Sverige. Undersökningen baserades på ett litet antal deltagare så det är nog snarast så att Skånskan hade nyhetstorka och skapade egna rubriker :)



NU vet jag... att om jag skulle krocka så är det i alla fall inte MITT fel! 

         
        

 


Kommentarer
Postat av: didifashion (Dajana)

fin blogg =) kommentere tilbake? =)



www.didifashion.blogg.no

2010-04-17 @ 20:09:59
URL: http://www.didifashion.blogg.no
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

Ha en jättebra kväll :)

2010-04-17 @ 22:16:18
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: Karin

Sv: Hej!! Haha, ingen kör väl lika bra som en själv gör?? =) Tycker nog att jag är en av de bästa på att köra ;-) Håller på o klär in trappstegen med svart matta och det vita kommer ev att täckas med samma parkett som golvet kommer att ha senare. Vi får se, det kan komma att ändras 1000 ggr innan det är klart om jag känner min sambo rätt =)

Kram Karin

2010-04-17 @ 23:44:51
URL: http://systerysterochallabarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...