Mot ett sundare liv. Dag 13

Frukost: Fil med müsli. 1 port


Lunch: Kycklingsallad. 2 port
Köttet från 0,5 grillad kyckling
Isbergssallad, strimlad
2 selleristjälkar
1 äpple, tärnat
4 torkade aprikoser
100 g cocktailtomater
0,5 burk minimajs

Ringla över:
1 msk olja
Vinäger efter smak
Salt, peppar och chili

Servera med 2 skivor grovt bröd.

Kommentar: Helt ok, smidigt med sallad på jobb.

Mellanmål: Fruktsallad. 1 port

Middag: Lax med kidneybönsallad. 2 port

250 g lax i tunna skivor
0,5 msk smör
1 lime
1 salladslök, strimlad
0,5 röd chili, finhackad
2 msk finhackad rödlök

Sallad:
250 g kidneybönor
60 g färsk spenat
50 g torkade aprikoser

Stek laxen i smör. Pressa över lime.
Strö salladslök, chilin och rödlöken över fisken. 

Kommentar: Spenaten hade blivit dålig så jag fick ta endiveblad. Jag hade glömt att tina laxen så jag tog gravad och dessutom hade jag inga aprikoser... vilken dag...  Ja, det funkade ju ändå med det blev en väldigt medioker middag och dessutom har jag ett grymt sug efter något gott... usch ja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...