Mot ett sundare liv. Dag 15

Nu har det egentligen gått 3 veckor men eftersom jag inte har testat hela menyn så fortsätter jag naturligtvis.

Idag var det tid att veckoväga mig och resultatet blev inte lika gott som övriga veckor, 0,4 kg. Totalt på 3 veckor ger det 3,6 kg dock och DET är ju kanon. Midjemåttet har minskat med 4 cm fast jag kan nog inte säga att jag känner av det, tyvärr.

Frukost: Morgonmackor.1 port

Lunch: Kycklingrullar. 2 port
4 små tortillabröd
Fördela:
125 g grillat kycklingkött
100 g majskorn
2 dl keso 
1 dl riven mager ost
Salt och peppar

Rulla ihop, strö över 0,5 dl riven mager ost.
In i ugnen 225 grader i 15 min.

Servera med grönsallad.

Kommentar: Yes, yes...

Mellanmål: Fruktsallad. 1 port

Middag: Pasta med musslor. 2 port
140 g fullkornspasta
1 burk (ca 225 g) musslor i vatten
0,5 röd chili, finhackad
1 vitlöksklyfta, finhackad
1 tsk riven ingefära
1 msk smör
Ca 0,5 dl musselspad

Koka pasta.
Fräs chili, vitlök och ingefära i smöret.
Tillsätt musslor och spad och låt det bli varmt.
Smaka av med salt, peppar och pressad citron.

Blanda musslor och pasta.

Servera med grönsallad och en bit melon.

Kommentar: Väldigt gott!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...