Mot ett sundare liv. Dag 21

Så var det sista dagen på menyn och detta firades på kvällen med ett par kaaalla, goooa öööl.
Jag kommer att göra en utvärdering inom det närmaste men kan redan nu säga att detta verkligen funkar.

Efter drygt 3 veckor har jag passerat 4-kilosstrecket vilket jag inte hade räknat med när jag började.

Men som sagt... det blev några öl i alla fall för att fira...



Frukost: Grapefrukt och macka. 1 port


Lunch: Skaldjurspasta. 2 port
Koka 120 g fullkornspasta

Värm:
1,5 dl lättcréme fraiche
Cirka 0,5 msk hummerfond
1 krm dillfrön
Smaka av med citronsaft, salt och peppar.

Vänd ner 100 g kräftstjärtar
1 dl hackad dill

Blanda med pastan och servera med 150 g sockerärter.

Kommentar: Vilken avslutning! Jag tog dock räkor istället för kräftor och sockerärterna fick jag byta mot bönor.


Mellanmål: Bärgott. 1 port



Middag: Skinka med rostad palsternacka. 2 port
250 g skivad färsk skinka
4-6 palsternackor i bitar
0,5 purjolök, strimlad
6 vitlöksklyftor
1 msk olja
1 citron, rivet skal och saften
1 msk honung

Rosta palsternackorna, purjon och vitlöken (blandat med olja, salt och peppar) i ugnen 225 grader, cirka 20 minuter.

Blanda:
Citronskal
Citronsaft
Honung
Ringla detta över grönsakerna och rosta ytterligare 10 minuter.

Stek köttet i 0,5 msk smör och servera med sallad.

Kommentar: Jag hade nog gärna sett att det fanns andra grönsaker också att rosta.

Kommentarer
Postat av: Moa

Åh, den där pastan ska jag testa! Lät ju supergott! :D

2010-05-30 @ 00:24:37
URL: http://www.frokenfynd.se
Postat av: Anonym

fin blogg

2010-05-31 @ 23:48:03
URL: http://eiiimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...