Mot ett sundare liv. Dag 6

Stora vägardagen och 1,6 kg blev det, inte illa va?
 
En läsare har dock påpekat att jag inte bör skriva att något är äckligt och föreslog att jag ska skriva "inte i min smak" istället. Naturligtvis har du rätt i det, så nu vet ni vad jag egentligen menar när jag skriver "inte i min smak". ;)


Frukost: Fil och banan. 1 port
Se här

Lunch: Falukorv med senapssås. 2 port
200 g mager falukorv, kokas upp med:
3 vitpepparkorn
1 lagerblad
Lite salt

Vispa ihop:
1 dl hönsbuljong
1 dl matlagningsgrädde
1 msk vetemjöl
1 tsk fransk senap
2 tsk söt senap
Låt sjuda 3 min.

Servera med 300 g kokt potatis
150 g gröna ärter

Kommentar: Detta är verkligen i min smak. Gott, gott.


Mellanmål: Fruktsallad. 1 port
Se här

Kommentar: Idag bytte jag ut kiwin mot en halv banan för lite variation.



Middag: Auberginefylld paprika. 2 port
Ugn 225 grader

4 paprikor i valfri färg
2 auberginer
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 grön chili
1 msk rapsolja
2 msk hackad koriander
1,5 tsk spiskummin


Gröp ur paprikorna och rosta i ugn 15 min.
Finhacka auberginerna, lök, vitlök och chilin. Fräs allt i mjuk olja.
Rör ner koriander och spiskummin och smaka av med pressad citron, salt och peppar.

Fyll paprikorna och in i ugnen 15 min.
Koka 1, 25 dl ris och strö över 1 msk rostade pinjenötter.


Kommentar: Det här var inte i min smak alls. ;)



Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis! Vad roligt, känns alltid jätteskönt att se kilona försvinna :)

2010-05-07 @ 10:25:54
URL: http://www.holabaloo.me
Postat av: nathalie

HÄRLIG BLOGG!

Kolla gärna in min komentera & följ!



Bloggar varje dag! :D

2010-05-07 @ 15:58:34
URL: http://sprayer.blogg.se/
Postat av: lindaaa ♥

söt blogg :D

allt bra?

2010-05-07 @ 21:50:14
URL: http://lindaaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...