Min fredag

I morse väckte jag min dotter med nybakad-äpplekaka-doft. Det uppskattades kan jag säga. Enligt henne själv ett perfekt sätt att vakna på =)

Receptet lånade jag av Monika. Tack för det! Den blev supergod kan ni tro. För bild gå in på Monikas sida.

Knäckig äpplekaka

1 kkp socker
1½ kkp vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 ägg

Skala o skiva äpplen, vänd dom i socker o kanel o lägg dom i botten på en pajform.

Vispa ihop alla ingr med degkrok till en grynig massa.
Lägg det över äpplena,
Smält 50 g smör, ringla det över pajen
Ställ i ugnen 225 grader ca 25 min
 


Var är kakan???? Sonen gillar vaniljsås tror jag.


Det är skördetider i trädgården. Vi har både plommon och äpplen så nu blir det frukt i alla dess former, både på längden och tvären.



...och nu ikväll blev det "köbe-mad". Orkade bara inte att ställa mig vid spisen.



Kommentarer
Postat av: julia

ruskigt lyxigt att bli väckt med en sådan kaka !:D

2010-09-13 @ 13:28:45
URL: http://etthundraensaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...