Man kan...

Jag och sambon hade följande konversation för en månad sen...
 
Jag: Vi måste ta in utemöblerna, det börjar bli kallt.
Han: Ja, fast man kan låta dom stå ute och bara slå en presenning om.
Jag: Jamen, då gör vi det med en gång!
Han: Nja, jag har lite att göra. Vi tar det sen...
 
Nu har det gått en månad, möblerna står där dom står (utan presenning) och jag börjar förstå... när han säger "man kan", så betyder det att JAG kan göra det. Och plötsligt kommer jag på fler man-kan-tillfällen... när man kan städa bilen, när man kan ta tvätten, när man kan laga middag, när man kan fixa i huset... hmmmm.
Snacka om att bli blåst! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: susanne

Haha! Hej igen! Ja du, kan ju säga att du inte är ensam om detta läget. Det står fortfarande en sprillans ny ducsch dörr i källaren. Efter fem år så är den fortfarande inte uppsatt...Han säger: jag skall fixa den på semestern.Men vilken semester skall vi nog låta vara osagt. Ha en bra dag! / Kram Suss

2012-10-22 @ 11:17:40
URL: http://sussifartenigen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...