Provsmakning till studentkaffet

Sonen tycker att det är väldigt viktigt att vi provsmakar allt innan. Såå... igår testade vi fruktspett med chokladdipp och jordgubbsmousse med crunch. Båda väldigt goda men moussen kommer att hamna som ett lager i tårtan och kanske ersättas av chokladmousse istället. Fruktspetten kommer eventuellt att hamna på buffén men då utan dippen.
 
 
 Inför dottern student var det små munsbitar som testades. Kakprovning... test av cupcakefrosting... provsmakning av muffinsar... minicupcakes... 
 
 

Kommentarer
Postat av: JOSEFINE -

Vad roligt med student! På min studentmottagning hade vi massor med frukt och typ skinka, rostbiff, kyckling, potatissallad osv som en buffé och sedan allt gott fika man kan tänka sig.

Svar: Åhh, så härligt att få komma till en sån buffé :)
Mariette

2015-05-13 @ 12:48:02
URL: http://josefineeklunds.blogg.se/
Postat av: Lena

såg ju inte äckligt ut iallafall ;)

2015-05-13 @ 17:19:22
URL: http://lenahaga.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej
Gillar din blogg skarpt och har läst "bakåt".
En liten undran om var du fick tag på recept mm till /5 kg på 3 veckor/? De flesta verka så goda enligt min smak samt lätta att göra men när jag kikar på nätet nu för tiden är det mesta så krångligt.
Du skriver så lättsamt och samtidigt spännande även om du haft en träningsfattig, tråkig dag.
Ha det fortsatt gott /Anita

Svar: Oj, det var många fina ord, tack så mycket!!!Recepten hittade jag i en gammal söndrig veckotidning och kände att jag ville ta vara på dom (snodde dom helt enkelt). Jag lyckades få ihop dom mitt i en omfattande husrenovering när vi saknade kök så ja, de är enkla att göra. Jag blir väldigt nyfiken på vem du är så nu ska jag botanisera hos dig :) Vi "ses"!
Mariette

2015-05-19 @ 14:10:23
URL: http://anniegumman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...