Mot ett sundare liv. Dag 5

Otroligt att man går ner i vikt med tanke på hur mycket man äter, men jag kan redan nu avslöja att det gör man faktiskt. På tisdag tänker jag veckoväga mig och berättar naturligtvis om resultatet då.

Frukost: Grapefrukt och macka. 1 port
1 grapefrukt
1 skiva grovt bröd med 2 skivor mager ost och tomat.


Kommentar: Jag tog färskost istället för skivad.



Lunch: Grönsaksomelett. 2 port
100 g broccolibuketter, förvällda
0,5 msk smör at steka i

Vispa ihop:
4 ägg
4 msk vatten
salt och peppar

Fräs broccolin i stekpanna och häll sedan i blandningen.
Lägg på:
2 tärnade tomater
0,5 msk hackad gräslök
1 dl riven mager ost

Servera med 2 skivor grovt bröd.

Kommentar: Alltid gott med omelett, fast det passar inte med bröd till tyckte jag och skippade det.


Mellanmål: Äppelkompott. 1 port
2 äpplen, skalade och klyftade

Sjud äpplena tills de blivit mjuka i:
1,5 dl vatten
1 msk socker
1 bit kanel

Kommentar: Isch vad äckligt! Inte min grej!






Middag: Räkor med ananassalsa. 2 port
600 g stora räkor med skal
0,5 msk olja
1 färsk ananas i tärningar (skär bort stocken)
0,5 chilifrukt, hackad
0,5 msk citronsaft
2 krm malen ingefära
2-3 salladslökar, skurna
Salt och peppar
120 g okokta fullkornsnudlar


Blanda ananas, chili, citronsaft, ingefära och salladslök.
Smaka av med salt och peppar.

Koka nudlar, stek räkorna och smaka av med salt och peppar.

Servera med ärtskott

Kommentar: Jättestor portion men klart ok.




Kommentarer
Postat av: Michaela - Gäst hos Gester i Brasilien

jag vill inte verka petig, men om denna "diet" är något du skriver om för att eventuellt rekommendera eller få andra att vilja läsa, borde du skippa ordet ÄCKLIGT - mycket negativt. slutade läsa inlägget efter det ordet dök upp första gången. "Inte min smak" är mycket bättre :)

Ha en bra dag, och lycka till!

2010-05-04 @ 04:32:12
URL: http://hosgester.blogg.se/
Postat av: Mariette

Det ska jag absolut tänka på, Michaela. Tack för ditt råd.

2010-05-04 @ 07:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...