Mot ett sundare liv. Dag 7

Som ni kanske har märkt så uppdaterar jag inte menyn varje dag. Det beror på att när tiden inte räcker till så äter jag rester som jag har fryst in från andra menydagar. Detta sparar både tid och pengar eftersom jag då förbrukar all mat jag köpt in. Så jag går inte och smygäter på annat om ni trodde det :).

Frukost: Fil med müsli. 1port.


Lunch: Rostbiff med rädissalsa. 2 port
Blanda:
1 knippe rädisor i klyftor
1 msk olja
1 msk limesaft
2 finstrimlade salladslökar
1 msk pumpafrön om man vill

Smaka av med salt och peppar.
Servera med 140 g rostbiff,
350 g kokt potatis

Kommentar: Mmmmm




Mellanmål: Tortillamacka. 1 port
Bred 1 msk fransk senap på ett medium tortillabröd.
Lägg på:
2 skivor rökt smörgåsskinka
2 skivor mager ost
0,5 skivad tomat

Vik ihop och stek i torr panna.

Kommentar: Istället för skinka tog jag rostbiff som fanns över sedan lunchen.
Allt för att slippa slänga något ;). Detta gillade speciellt sonen.



Middag: Wokad fläskfilé. 2 port
250 g fläskfilé, strimlad
200 g salladskål, strimlad
0,5 purjolök, ja strimlad
1 msk olja
1 tsk riven ingefära
0,5 brk minimajs
100 g sockerärter
1 msk japansk soja
1 tsk farinsocker

Fräs köttet först.
Fräs sedan grönsakerna och tillsätt sedan ingefära, majs, sockerärter och sist köttet.

Smaka av med japansk soja, farinsocker, salt och peppar.

Kommentar: Detta gör vi ofta så det är klart jag gillar det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg

2010-05-15 @ 11:23:39
URL: http://eiiimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...