Mot ett sundare liv. Dag 1

Så är jag igång då.

Frukost: Fil med müsli. 1port.
2 dl lättfil
0,75 dl basmüsli
Pudra över lite kanel.
1 äpple

Kommentar: Gott och snabbt. Förmodligen den frukost jag kommer att välja oftast.



Lunch: Kesomacka. 2 port.
2 skivor lantbröd
2 morötter
250 g keso
Salt, peppar, chilipulver
Paprikaringar
1 msk solrosfrön
Rucola

Riv morötterna grovt och blanda med keson. Smaka av med kryddorna. Lägg på rucola på brödet, klicka på keson och toppa med paprika och solrosfrö.

Kommentar: Helt ok. Blev förvånad över att jag blev mätt av det här. Jag glömde rucolan, men jag hade ändå bytt den mot sallad. 

                                                                        

Mellanmål: Fruktsallad. 1port.
1 äpple
1 apelsin
1 kiwi
1 msk russin

Kommentar: Lat som jag är så blir det
nog det här mellanmålet mest.






Middag: Färsbiff med svampsallad. 2 port.
Ugn 225 grader

2 msk ströbröd
0,5 dl vatten
1 vitlöksklyfta
1 ägg
Salt, peppar
250 g nötfärs

Sallad:
300 g champinjoner
1 msk raps- eller olivolja
Vinäger efter smak
1 vitlöksklyfta
Salt, peppar
1 dl hackad persilja

Blanda ströbröd och vatten, låt stå i 5 minuter. Pressa i vitlök. Rör ner ägg och kryddor. Blanda med färsen och forma 6 biffar. In i ugnen 20 minuter.
Blanda olja och vinäger, pressa i vitlök. Smaka av med salt och peppar. Blanda med svampen och persiljan.

Kommentar: Gott och hyfsat mättande. 

Första dagen har gått bra och jag känner mig lite nyttig nu. :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Men attans vad smarrigt det där såg ut!! Hmm, man kanske skulle testa lite av det där =) Om inte annat så kommer jag sitta och dreggla över bilderna och sukta. Det där med keson såg RIKTIGT gott ut =)

Med lite ångest bakom så ska jag åka till Mallis på lörd en vecka och har en känsla av att alla dom kilona som jag har gått ner kommer jag gå upp där borta =( Hoppas inte, men vill inte vara återhållsam på semestern!!



Kram

2010-04-28 @ 23:14:04
URL: http://systerysterochallabarn.blogspot.com
Postat av: Nina

Dutti tös ;o) Såg ju supersmarrigt ut alltihop! Lycka till!

2010-04-29 @ 01:23:49
URL: http://nina-hansson.blogspot.com/
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s . b l o g g . s e

åh, fruktsallad :)

2010-04-30 @ 22:43:30
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!



Om man inte gillar svamp, vad kan man ta då?

2010-12-04 @ 13:15:10
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/
Postat av: Jennifer Victoria

Du borde även skriva hur många kalorier osv det är i maträtterna :)

2011-05-09 @ 15:06:49
URL: http://ingenexistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...