Sopsortering

Jag sitter här och tittar på när sopgubben tömmer våra tunnor. Vi har fått en himla praktisk grej, nämligen flerfackssoptunnor (ja, jag vet att typ hela Sverige redan har det, men vår kommun har kass framförhållning). 
 
Vi har blivit såå rediga på att sortera. Innan hade vi sorteringssäckar i vår städskrubb och eftersom ingen egentligen hade lust att köra iväg och tömma, så fuskade vi ganska rejält (och i samma andetag avslöjar jag att jag har pluggat miljövetenskap i några år).
 
Nu upptäcker vi istället att vi inte har så mycket restavfall utan sorterar det mesta faktiskt. Fast man blir förundrad över hur facken för plast- och pappkartonger kan bli så överfulla och funderar en del på det där med onödiga förpackningar. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vanja

Ja, jag blir lite fundersam över när det så snabbt talas om "våra" sopor. Vadå VÅRA sopor? Hur lätt är det att handla mat utan att det är överförpackat? Det är ju snarare tillverkningsindustrins sopor - alltså borde tillverkningsindustrin bekosta hushållen med en gratis sopkomprimeringsmaskin. :/

Svar: Ett tag hade affärerna här lådor där man kunde slänga överflödet men det har jag inte sett på länge nu. Gillar tanken på sopkomprimeringsmaskin hemma dock ;)
Mariette

2013-08-07 @ 14:45:10
URL: http://lantisbulletinen.kopmanstorp.se
Postat av: Lena

såna kärl har inte vi... :(

2013-08-07 @ 18:07:26
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...