Är jag en äkta curlingförälder?

...eller är killar lite mer virriga än tjejer? Som nu till studenten till exempel; dottern hade full koll på var, när och hur och sonen är inte riktigt säker på någonting.
 
När dottern åker iväg så har hon i princip alltid fixat det själv med packning, när sonen var iväg häromdagen så ringde jag honom och frågade om han tagit sängkläder med och fick till svar:
-Skulle vi ha med det?
Det visade sig att han trodde att sänglinne betydde pyjamas... alltså jag dör lite... av skratt.
 
Jag frågade dottern om hon tycker att jag "hjälper" sonen för mycket så att han inte tänker själv ibland. Svaret...
-You think????
 
Så fast jag tycker att vi har fostrat våra barn till att bli starka, självständiga personer så har vi inte det i alla lägen. När det kommer till vissa situationer så har nog jag (ja, jag) fixat för mycket för att underlätta helt enkelt.
 
Kanske ursäktas jag lite eftersom jag gör det av kärlek och omtanke?
 
 
Nu har jag funnits till hands när det har behövts (och som ni märker, inte behövts). Tid för mig att gå upp i arbetstid med andra ord. Det ser jag fram emot!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag började själv skratta lite:). Nu vet han iaf vad sänglinne betyder;).

2015-05-07 @ 15:49:35
URL: http://www.nakit.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...