När man blir gammal

I helgen var jag och hälsade på min farmor som fyllde 97 år. Hon är ganska skröplig och tycker att det kan räcka med detta livet nu. Ja, vad gör man när man har huvudet i behåll men en kropp som inte hänger med riktigt längre? Det är inte utan att jag förstår henne.

Tyvärr är jag riktigt dålig med att hälsa på och jag skäms för att jag inte tar mig mer tid, det är ju bättre att hälsa på många kortare gånger än en lång. Jag gillar att vara med henne och hon blir så glad när man kommer dit.  


Under min uppväxt träffades vi flera gånger i veckan och hon har alltid funnits där för mig... nu måste jag finnas för henne.





Kommentarer
Postat av: MonicaHandbruten

Hej! Ja det är svårt att bli gammal, och om man inte mår bra. Och som du säger att hon tycker att det räcker nu. Om hon varit ett djur hade hon fått en spruta. Men det är olagligt att göra så mot människor, tyvärr, säger jag, för jag skulle vilja få den där sprutan, när det har gått för långt för mej. Ha det gott!

Kram!

2010-10-05 @ 11:55:43
URL: http://www.handbrutensblogg.blogspot.com
Postat av: jejje

97 år,de var inte illa:))......det dåliga samvetet ,har nog alla.Bättre flera korta tycker jag.Njut av farmoran.Ha de bra/kram

2010-10-06 @ 07:32:30
URL: http://livetpastorholmen.blogspot.com
Postat av: elina

är inte den där "farmorn" med i nån film :o känner igen den asmkt!

2010-10-06 @ 19:11:13
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...