Studentpyssel - gör egna pompoms

Du behöver:
Silkespapper (servetter går också bra), sytråd, sax och ståltråd. Ståltråden för extra stadga annars räcker det med sytråd. Eftersom dessa silkesark är stora så delade jag dom i 4 delar. 
 
 
 
Vik alla lager (i den här förpackningen var det 9 papper) som ett dragspel som bilden visar och fäst sedan en bit ståltråd på mitten. 
Klipp ändarna som jag har gjort för att få dom taggiga eller runda av om ni tycker det är snyggare.
 
 
Veckla ut litegrann och bind sytråd runt ståltråden för upphängning. 
Dra sedan försiktigt upp lager efter lager. Tänk på att första lagret måste dras ända till mitten för att det inte ska bli ett hål i pompomen.
 
 
Om du vill ha en näckros istället så stanna halvvägs.
 
 
Annars vänd och gör likadant på andra sidan.
 
 
Så här ser dom ut när dom är färdiga!
 
 
Jag tänkte ha mina som ljusdekoration på borden och sätter i en liten lampa (som jag har köpt billigt från E-bay).
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...