Mot ett sundare liv. Dag 3

Jag hinner knappt få i mig allt...

Frukost: Fil med müsli
Se Dag 1


Lunch: Kräftsallad. 2 port
100 g haricot verts
3 skivade champinjoner
100 g cocktailtomater
Isbergssallad

Blanda:
Saften från 0,5 lime
2 msk sweet chili
1 burk (400 gram) kräftstjärtar
(utan spad)

Fördela över grönsakerna.

2 skivor wasa sport
2 msk mager färskost

Kommentar: Ganska gott men kräftstjärtarna smakar inte så bra.
Nästa gång blir det inte burkkräftor.


Mellanmål: Fruktsallad
Se Dag 1


Middag: Fiskgryta. 2 port
150 g laxfilé
150 g vit fiskfilé
250 g räkor (oskalade)
0,5 purjolök
250 g potatis
2 tomater
1 tsk timjan
1 krm cayennepeppar
1 vitlöksklyfta (pressad)
5 dl fiskbuljong
salt, peppar

Skär fisken i tärningar, skala räkor, strimla purjon.
Tärna potatisen och tomaterna.
Lägg potatis, purjo, vitlök och kryddor i en kastrull och häll över
buljongen.
Låt sjuda ca 10 min
Lägg i fisken och sjud ytterligare 5 min.
I med tomat och räkor. Smaka av med salt och peppar.
Serveras med 20 cm baguette.

Kommentar: Blev så jädra mätt och gott var det!
Hade ingen lax utan tog 300 g vit fiskfilé.

Dotterns valborgsmiddag såg ut så här när hon själv fick bestämma. Nudlar och räkmacka, härlig kombination :D



Kommentarer
Postat av: Maja

Kräftsallad lät inte helt fel

2010-05-01 @ 12:20:29
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...