Mot ett sundare liv. Dag 19

Lägger in ett mellanmål idag som jag tyvärr inte heller har hunnit pröva men jag ska så småningom. Dagens middag har jag inte heller prövat.

Frukost: Fil med müsli. 1 port


Lunch: Skinkrulle. 2 port
Bred 4 msk mager färskost på 2 mjuka tunnbröd.
Strö över riven pepparrot.
Lägg på 80 g rökt skinka och strimlad sallad.

Rulla ihop.

Avsluta med en fruktsallad på:
2 bananer
2 äpplen
2 apelsiner

Kommentar: Fräscht och gott!


Mellanmål: Fruktkeso. 1 port

Blanda 1 dl keso med 0,5 tärnat äpple och 0,5 tärnad mango.

Kommentar: Blir kanske för mycket frukt efter skinkrullelunchen, men jag ville visa det här mellanmålet.


Middag: Kyckling med aubergineröra. 2 port
300 g kycklinglårfilé
0,5 msk smör
350 g auberginer, tärnad
1 gul lök, hackad
1 tsk malen koriander
Spiskummin
1 krm gurkmeja
1 krm sambal oelek
1 msk olja
2 tomater, hackade
100 g kokta vita bönor
grovhackad persilja

Bryn kycklingen i smöret. Salta och peppra.
Stek klart i ugn 225 grader, 15 minuter.

Fräs kryddorna i oljan och tillsätt aubergine och lök och fräs  tills de mjuknat.
Vänd ner tomater, bönor och persilja.

Kommentar: Eftersom jag inte riktigt gillade den förra aubergineröran så kändes det inte lönt att göra denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...