Mot ett sundare liv. Dag 17

Frukost: Fil och banan. 1 port


Lunch: Kalkon med potatissallad. 2 port
160 g rökt kalkon
Blanda:
1 msk olja
0,5 msk pressad citron
0,5 msk honung
0,5 vitlöksklyfta
0,5 tsk riven ingefära
1 msk hackad gräslök

Lägg blandningen över kalkonen.

Potatissallad:
300 g kall kokt potatis
1 dl strimlad purjolök
1 dl gräddfil
0,5 msk vinäger
Smaka av med salt och peppar.




Kommentar: Ja, jag tyckte det var jättegott men mina arbetskamrater befarade att deras mat skulle ta smak av vitlöken när det stod i kylen.
Hi, hi...


Mellanmål: Fruktsallad. 1 port


Middag: Kokt lax med grapefrukt. 2 port

200 g laxfilé
3 dl fiskbuljong
1 röd grapefrukt i skinnfria klyftor. Spara saften som blir.
10 cm gurka, tärnad
2 salladslökar, strimlad
0,5 msk honung

Sjud laxen i buljong ca 5 min.
Blanda gurka och lök.
Häll över grapefruktsaften,
honung och lite pressad citron.
Smaka av med salt och peppar.

Servera med:
1, 25 dl couscous (måttet är okokt)
Sallad

Kommentar: Till och med mina fiskhatande barn gillade detta.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Låter "skit"Gott ;) tror jag ska titta in här ofta....behöver ta ett par kilo :)

2010-05-19 @ 15:22:11
URL: http://boopzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Blogg listad på Bloggtoppen.se

My Topsites List

Bloggplus Topplistan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...